CZ EN DE 0
Sporty
CZ EN DE
Poštovné zdarmaPoštovné zdarma při nákupu nad 1500 CZK

3 tipy, co snídat při hubnutí

Proč je důležité snídat?

Nemáte po ránu hlad? Je pravdou, že po noci, kdy je v krvi vyrovnaná hladina cukru, nemusíte mít chuť snídat. Vše je ovšem o zvyku. Když začnete každé ráno pravidelně snídat, tělo si na ranní přísun kalorií zvykne a pocit hladu se začne po ránu pravidelně dostavovat. A to je dobře! Brzy zjistíte, že se už tolik nepřejídáte během dne, nebo ještě hůř, navečer. Tělo totiž dostává potřebnou energii hned od rána, kdy začíná fungovat. Bez snídaně se navíc zpomaluje metabolismus a každé další jídlo se tak pro jistotu ukládá do zásob, kdyby tělo opět delší dobu nic nedostalo. Pravidelnost je tak předpokladem úspěšného hubnutí.

Jak připravit vyváženou snídani?

Věděli jste, že snídaně má tvořit až 25 % denního příjmu? Když se zaměříme na složení, měla by obsahovat nejen kvalitní bílkoviny, ale i sacharidy a menší množství zdravého tuku. Vynechat samozřejmě nemusíte ani ovoce a zeleninu, které jsou zdrojem vitamínů a minerálních lá­tek.

1. Proteinové kaše

Výbornou variantou snídaně jsou například proteinové kaše. Pokud ráno nemáte dostatek času na přípravu velkolepé snídaně, proteinovou kaši připravíte za pár minut. Výhodou rovněž je, že obsahuje velké množství bílkovin i vlákniny, která napomáhá správné funkci trávicí soustavy. Kromě toho obsahuje jen malé množství nasycených tuků. A co oceníte nejvíce? Samozřejmě výbornou chuť! Pokud se vám nechce trávit ráno odvažováním a přípravou domácí proteinové kaše, můžete sáhnout po již hotových instantních proteinových kaších. Na výběr máte hned několik druhů. Mezi oblíbené patří například vanilková nebo jahodová příchuť.

CHCI OBJEDNAT PROTEIN KAŠI S CHIA A GOJI

2. Semínka, ořechy a sušené ovoce

Potřebujete mít dostatek energie, abyste zvládli náročný den? Odstartujte jej lehkou, zato nutričně bohatou snídaní. Do misky si nasypejte semínka, ořechy a sušené ovoce, které vám dodá potřebné živiny. Vyzkoušejte například kombinaci ovesných vloček, mandlí a lněných semínek zalitých bílým jogurtem. A pokud vám to přijde málo sladké, můžete přidat lžičku medu. A protože i oči jí, nezapomeňte si tuto vitamínovou bombu doplnit o čerstvé ovoce. Výborné jsou například borůvky, maliny či ostružiny.

3. Zdravé smoothies

Milujete ovoce a zeleninu ve všech podobách? Během diety se nemusíte vzdát ani vašich oblíbených smoothies. Při hubnutí si dejte pozor pouze na větší přísun ovoce. Zatímco v zelenině se nemusíte omezovat, ovoce obsahuje větší množství cukru a jeho energetická hodnota je tak vyšší. Ovocné smoothie proto zařaďte ráno nebo během dopolední svačiny. Denní dávka ovoce při hubnutí by neměla být větší než 200 g. Rychlým řešením, u kterého nemusíte počítat žádné kalorie, představují instantní smoothie vyrobené výhradně z přírodních surovin. Stačí si vybrat vaši oblíbenou příchuť a snídaňové smoothie je hotové jedna dvě.