CZ EN DE 0
Sporty
CZ EN DE
Poštovné zdarmaPoštovné zdarma při nákupu nad 1500 CZK

Chia semínka: Superpotravina 21. století

Chia semínka – malá, ale účinná. Řeč je o stále populárnějších semínkách, která byla ještě před pár lety u nás téměř neznámá. A o co se vlastně jedná? Zajímá vás, proč jsou tolik oblíbená, nebo z jakých důvodů patří mezi superpotraviny?

Chia jsou semínka šalvěje hispánské. Původně byla rozšířena od Mexika po Guatemalu. Nyní se ovšem pěstují ve většině států jižní Ameriky.

Proč chia semínka?

Chia semínka patří mezi superpotraviny a mohou se pyšnit skvělými nutričními hodnotami. Obsahují tělu prospěšné látky jako vitamín B3, B2 a B1, dále důležité minerální látky jako hořčík, fosfor, mangan a vápník. Zajímavostí bezpochyby je, že chia semínka obsahují až pětkrát více vápníku než mléko. V chia semínkách se rovněž nachází zinek, který je důležitý pro správné fungování imunitního systému.

Účinky chia semínek

Chia semínka jsou mimo jiné důležitým zdrojem antioxidantů, které chrání molekuly buněk před poškozením volnými radikály, čímž preventivně chrání před rakovinou a zpomalují proces stárnutí. Díky obsahu esenciálních mastných kyselin se zlepšuje schopnost koncentrace a celkově mozková aktivita. Chia semínka v neposlední řadě snižují krevní tlak.

Chia semínka a hubnutí

Chia semínka tělu dodávají potřebnou vlákninu, která zlepšuje funkci celé trávicí soustavy a pomáhá při hubnutí. Chia semínka obecně zlepšují hospodaření organismu s energií. V těle se totiž postupně přemění na gel, který vytvoří jakousi bariéru mezi sacharidy a trávicími enzymy, čímž zpomalí rozklad sacharidů na jednoduché cukry. Energie se tedy uvolňuje postupně a po delší dobu.

Zjistit více o SMOOTHIE MANGO-POMERANČ s chia semínky

Pro koho jsou vhodná?

Efekt postupného uvolňování energie je vhodný nejen pro ty, kteří se snaží zhubnout, ale i pro diabetiky. Chia semínka jsou ideální i při sportovních výkonech, neboť na sebe dokážou navázat vodu, čímž chrání tělo před dehydratací. Výhodou chia semínek je, že neobsahují lepek, a proto je mohou bez obav i celiaci. Jako výborný zdroj bílkovin jsou oblíbené mezi vegany a vegetariány.

Jak užívat chia semínka?

Z chia semínek si můžete uvařit pudink, přidat je do jogurtu nebo vyzkoušet instantní smoothie s chia semínky , které raz dva připravíte jako zdravou alternativu snídaně. Ozvláštnit s nimi ale můžete i své oblíbené palačinky, cereálie nebo mandlové mléko. Pamatujte ale, že byste denně neměli sníst více jak 15 g chia semínek. Chia semínka se rovněž nedoporučují lidem, kteří užívají léky na ředění krve nebo se potýkají se srdečními problémy.